ENGLISHpsd

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با برنامه­ معین روزانه
برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان یک روال معمول داشته باشید. بهتر است جلسات کوتاه و مکرر باشند تا طولانی و کم. برای کودکان بسیار خردسال پانزده دقیقه کافی است و با بزرگتر شدن آن­ها، تمرکزشان بیشتر شده و در نتیجه می‌­توانید به تدریج مدت زمان آموزش را طولانی‌­تر کنید. اما به منظور جلب توجه فرزندتان، هم­چنان آموزش­‌ها را کوتاه و متنوع نگه­‌دارید.

سعی کنید هر روز فعالیت­‌های خاصی را در زمان مشخص انجام دهید. کودکان وقتی می‌­دانند، چه کاری را قرار است انجام دهند، احساس راحتی و اطمینان بیشتری می­‌کنند. به عنوان مثال؛ هر روز بعد از مدرسه یک بازی انگلیسی انجام دهید، یا قبل از خواب یک داستان انگلیسی با کودکتان بخوانید.

اگر در خانه فضا دارید، گوشه‌­ای را به آموزش زبان انگلیسی به کودکان اختصاص دهید، به عنوان مثال کتاب­‌ها، بازی‌­‌ها ، وسایل کمک آموزشی و ویدیوهای آموزشی را در آن­جا قرار دهید.تکرار ضروری است. کودکان اغلب باید بارها و بارها کلمات و عبارات را بشنوند، تا بتوانند خودشان آن را بیان کنند.

 

روش­‌های خلاقانه تدریس زبان انگلیسی به کودکان
به­‌کارگیری روش‌­های خلاقانه­، تمرکز و یادگیری کودکان را افزایش می­‌دهد، چرا که تحقیقات دانشمندان نشان داده‌­است که استفاده از روش‌­هایی که حواس پنج‌گانه کودکان را درگیر کند، سطح یادگیری را بالاتر برده و در نتیجه اطلاعات جدید سریع­تر به حافظه بلند مدت آن­ها منتقل می­‌شود. در ادامه به معرفی این روش‌­ها می­‌پردازیم.

آموزش انگلیسی به کودکان با بازی
یکی از بهترین روش­‌های خلاقانه­ برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی و خردسال استفاده از بازی­‌های متنوع است. بازی­‌ها راهی عالی برای لذت بخش کردن یادگیری هستند، چراکه نه تنها حس رقابت آن­ها را تقویت می­‌کنند بلکه داشتن هدف و تلاش برای دستیابی به آن را یاد می­‌گیرند. با برنده شدن در بازی، کودک احساس می‌­کند کار مهمی انجام داده و موفق شده است.

اگر آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی جزء درس‌­های اضافه تلقی شود ممکن است تمایلی برای یادگیری از خود نشان ندهند. پس بهتر است همانند فعالیت‌­های خارج مدرسه مثل ورزش یا رقص در نظر گرفته شود تا کمتر حس درس و کار عملی داشته باشند. بازی­ برای هر سنی نشاط آور است و کودکان نیز عاشق بازی کردن هستند. اگر پدر و مادری هستید که می‌خواهید زبان انگلیسی را به فرزندتان آموزش دهید حتما آن را به شکل یک بازی مفرح طراحی کنید.

بازی‌های مناسب برای آموزش انگلیسی به کودکان
بازی‌­های زیادی وجود دارد که می­‌توان در کلاس یا منزل انجام داد، در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین‌­ها را معرفی می­‌کنیم:

بازی فوق العاده Simon Says: این بازی برای تمرین مهارت­های گوش دادن کودکان بسیار عالی است. می­توانید برای آموزش بخش‌­­های مختلف بدن(“Simon says touch your head“) و حروف اضافه (“Simon says put your foot on your chair”) از آن استفاده کنید.
بازی جذاب Mother May I: این بازی برای تمرین مهارت اسپیکینگ و یادگیری صفات مختلف و اغلب برای کودکان دبستانی استفاده می‌­شود.
بازی زیبای Memory: این بازی برای یادگیری واژگان بسیار عالی است. سعی کنید یک واژه را روی یک کارت بنویسید و تصویر آن را روی دیگر کارت بکشید، یا واژه­‌های مترادف و متضاد را روی دو کارت مختلف بنویسید. سپس تمام کارت­‌های روی میز قرار دهید و از کودکان بخواهید با توجه به عکس روی کارت، آن واژه را حدس بزنند.

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *